9 juni 2010

Hier begon het allemaal

Het beginnen van een blog, een verhaal of iets wat daarop lijkt. Het moeilijkste, op dat vlak, wat er is naar mijn mening. Waar begin je, en waar eindig je? Wat vertel je in die eerste paar regels en wat laat je achterwege voor later?

Nu mijn begin er op een vreemde manier toch is zal ik me even voorstellen. Mijn naam is Roxy, 16 jaar. Op dit moment zit ik in VWO5, maar ik ga sowieso over naar VWO6 dus mijn laatste jaar. Ik ben een tijd geleden begonnen aan een geweldig productief project, namelijk het Day Zero Project. Met een tijd bedoel ik precies op 30 April 2010. Dit project houdt in dat je voor jezelf 101 doelen zal gaan voltooien in 1001 dagen. Deze doelen kunnen van alles zijn, van serieuze doelen als diploma's halen tot lullige doelen als bak een taart en bekijk 250 films, om maar een paar voorbeelden uit mijn lijst te noemen. Het is de bedoeling dat je door deze lijst meer gericht gaat 'leven', om het maar even melodramatisch te zeggen, en eens doet wat je altijd wel eens had willen doen.

Nu kan je je afvragen, waarom dan nu pas een blog? Daar is een heel simpel antwoord op, ik zat te twijfelen en te twijfelen en ineens waren we al weer anderhalve maand verder. Je moet weten dat ik met het Day Zero Project ook al zat te twijfelen en te twijfelen, maar uiteindelijk toch besloot maar te beginnen. Ook al zou ik misschien niet alles kunnen voltooien, maar daar gaan we natuurlijk niet van uit.

Ik ben iemand die nooit wat afmaakt, maar als ze iets begint het wel heel leuk vind, voor een tijdje ten minste. Ik ben dus benieuwd hoe het loopt, maar ik heb er nu (nog) alle vertrouwen in dat het me gaat lukken. Het zijn er 'maar' 101 hè?

1 opmerking: