25 juni 2010

#032, de eerste van velen

border="0"

Mijn eerste echte concert meegemaakt! Afgelopen woensdagavond ben ik naar het concert van Billy Talent in de Melkweg geweest. Weet ik meteen hoe het er daar uit ziet. Ik heb het ontzettend leuk gehad en Andy als je dit leest, ik wil nog wel een keer haha. Hierbij is ook meteen doel #032 voltooid, namelijk naar een GOED concert gaan (of festival, maar dat gaat waarschijnlijk binnenkort nog niet gebeuren). 

Het begon om vijf uur toen ik en Andy dus naar Amsterdam moesten reizen. Natuurlijk vertraging, maar gelukkig maar vijf minuten dus dat was te doen. We hadden zelfs een zitplek. Na ruzie te hebben gehad met de ov-chipkaart machine om een anonieme ov-chipkaart (wat een verschrikkelijk woord om te typen) te kopen zijn we naar de KFC gelopen (wat nog best een end is) en hebben daar gegeten. Dat was ook meteen een eerste keer maar dat staat dan helaas weer niet op mijn doelenlijst, ik had het idee van Eva moeten jatten. Ik weet nog steeds niet wat ik van de KFC moet vinden aangezien het vet ervan af droop en het veels te veel was om in je eentje op te eten (maar dat is ook wel weer goed?) maar het was lekker. Vervolgens zijn we de tram gaan zoeken wat nog best een opgave was. Dan heb je een ov-chipkaart, kan je de tram naar het goede plein niet vinden. 

0,81 cent lichter waren we op bestemming aangekomen. Het had me op moeten vallen waar de Melkweg was door de overvloed aan emo's maar nog vroeg ik het. Ik denk dat ik te gewend ben aan dit straatbeeld. De rij ging sneller dan verwacht en na de overpriced T-shirts (behalve die van het voorprogramma voor een tientje, ik had medelijden) bekeken te hebben moesten we nog ongeveer drie kwartier wachten in de zaal. Na deze tijd kwam het voorprogramma eindelijk op en echt, ik verloor bijna de hoop omdat het zo dood was. Ga niet naar 'the Raven' want het is echt niks. Nee, dat zijn niet de oude rotten uit '75 die je op wikipedia vind, dat is gewoon een bandje waar niets aan is. Ik had niet verwacht een optreden ooit saai te vinden aangezien de sfeer wel voor genoeg plezier zou moeten zorgen, maar de sfeer was dus even nergens te vinden.

Gelukkig kwam na een half uur voorpgramma en nog een half uur wachten in de menigte Billy Talent op. Ik had mijn hoop weer gevonden doordat de sfeer ineens ook terug kwam. Het was springen, dansen, schreeuwen en klappen voor de rest van de avond en ik heb het heel leuk gehad. Over de muziek was ik in het begin een beetje skeptisch omdat het, ja, niet echt mijn muziekstijl is. Maar na toch een paar keer de albums te beluisteren beviel het me toch wel en gelukkig was het live nog beter. De KFC maaltijd was er in ieder geval afgesprongen en geschreeuwt en na de al vooraf gesproken toegift (ja dit wist ik dus ook niet) konden we weer naar huis. 

Natuurlijk waren er een paar vreemde ervaringen bijgekomen waaronder een vrouw die zeker zo oud als mijn moeder was die het opvallendst danste van iedereen. Er kwam zelfs af en toe een windmill-moment voorbij. Nu heb ik niks tegen oude dames die hun jeugd weer ophalen (ik neem zelf mijn moeder ook overal mee naar toe) maar wel tegen oude dames die meer ruimte innemen dan nodig is en jou ondertussen naar achter dansen. De vrouw heeft hoogstwaarschijnlijk een leuke tijd gehad, maar a.u.b. denk aan de medemens, wij leven onze jeugd nu. 

Ondertussen vraag ik me ook nog steeds af wat er is gebeurd met de stagediver die de dive niet haalde. Blonde Bokito kwam hem van het podium aftrekken, mee naar achteren. Mijn voorkeur gaat uit naar helse martelpraktijken maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat hij via de zijdeur de zaal weer is ingekomen. Het weerhield andere stagedivers (waar bleven de vrouwen?) er overigens niet van het toch ook te proberen. 

Voor de rest van de doelen betreft ben ik begonnen in boek #2 die ik blind in de bibliotheek heb uitgezocht. Nog maar 480 van de 540 bladzijdes te gaan, yes! Het is lekker weer dus in de tuin lezen werpt zijn vruchten af zal ik maar zeggen. Oh en als je nog een leuk album wilt beluisteren en je van een soort pop-achtig iets houdt: Sia - We Are Born.

3 opmerkingen:

  1. Yeah, Billy Talent! :D
    Ik heb ze vorig jaar live gezien op Pinkpop, vond het ook errug leuk^^
    (omg, concerten met Andy, jij hebt lef xD)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, hij kent deze blog ook (volgens mij kijkt 'ie er alleen weinig op). Het was erg gezellig hoor :D

    BeantwoordenVerwijderen