25 oktober 2010

Another One Bites the Dust

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Worden het stalen of nylon snaren? Wil ik een elektrische of akoestische gitaar? Wat voor geluid wil ik eruit krijgen, lager of hoger? Na al tijden klagen dat ik geen muzikaal talent had, dat ik écht wel gitaar wilde leren spelen en dat ik zo jaloers was op iedereen die het wel kon is vorige week dan eindelijk de week geweest dat ik dit mooie ding mee naar huis heb mogen nemen. Na urenlang (in totaal ben ik zes uur onderweg geweest) gitaren uit zitten te proberen, prijs en kwaliteit vergelijken en vooral niet te vergeten: busritjes was de keuze gemaakt. Zoals altijd je altijd zal zien, was het de eerste gitaar die ik zag in de eerste winkel die ik bezocht.

Ik heb me nog over moeten laten halen om hem meteen mee te nemen en niet te wachten tot ik thuis, zoals ik normaal zou doen, prijzen had kunnen vergelijken of toch nog maar naar een andere ging kijken. Want ja, ik was niet alleen. Een niet-gitaar-spelend-mens kan moeilijk kijken of een gitaar wel lekker speelt, en dus had ik een compagnon (eigenlijk twee, maar de ander kon net zo veel als ik). En wat was ik deze compagnon dankbaar want alleen had ik vandaag waarschijnlijk nog in de winkel gestaan.

Honderdendrieëntachtig eurootjes lichter ging ik met een voldaan gevoel naar huis, mét uiteraard mijn nieuwe gitaartje in de rugzak. Even voelde ik mij onwijs muzikaal in de bus, niemand kon immers zien dat ik in totaal minder dan een kwartier op een gitaar heb gespeeld. Thuis kwam ik met enthousiaste verhalen aan en wilde ik hem natuurlijk meteen uitproberen. Om erachter te komen dat ik niet eens wist waar ik moest beginnen. YouTube is mijn vriend geworden en met zijn drietjes spelen we nu elke dag een half uurtje (eigenlijk heb ik geen idee hoe lang, maar dit ligt lekker in de mond) en wordt ik telkens beter. Althans, dat laat ik mezelf geloven.

PS, vandaag ga ik beginnen aan het voor 22 00 naar bed doel. De slaap is echt hard nodig en nu zou je denken "Rox, het is net vakantie geweest!", maar op een of andere magische manier ben ik na de vakantie uitgeput. Zaterdag maak ik echter mijn uitzonderingsdag na veel hebben lopen te dubben, anders ga ik het nooit halen. Vandaag tot en met volgende week maandag dus vroeg naar bed!


4 opmerkingen:

  1. En, lukt het slapen je nog? Ik heb dat doel ook maar het lijkt me zo moeilijk.. en vet van je gitaar! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jup! Dinsdag moest ik me naar bed haasten want ik was vergeten dat ik naar de bios ging 's avonds, maar op het nippertje is die dag ook gelukt. En de rest is dan een eitje haha. Ik ben alleen nog steeds vet moe, je zou denken dat je veel wakkerder bent maar het helpt tot nu toe niet echt. Of ik had echt een mega slaap tekort, dat zou kunnen :p.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik ben weer bijgelezen!
    Haha, ik heb een soortgelijk slaapdoel, maar dan helaas voor op de lange termijn..: lig minimaal 2x per week voor 10 uur in je bed, 2 MAANDEN volhouden.. wáárom, waarom vond ik dat een goed idee..

    en WAUW, die gitaar :D lukt het spelen al? goeie afleiding van het leren! (A)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is best lang ja haha, maar op zich kan je het wel doen doordeweeks als je school hebt, dan lig (ik in iig) normaal een uurtje later. En het voelt echt vet goed nadat je lang hebt geslapen. Het is alleen wel jammer als je op de helft denkt 'fuck it' :p dan moet je weer lekker overnieuw beginnen. Ben je nu eigenlijk alweer met het niet-vlees doel eten begonnen?

    Jaaaaaa echt heel erg blij mee. Ik moet wel zeggen dat ik de laatste paar dagen niet heb gespeeld maar dan heb ik weer andere dingen gedaan en ik probeer het wel een paar keer per week te doen (na 3 weken dus of zo he :') Afleiding is het dan zeker, maar wel een goede, en ik leer er nuttigere dingen van dan van véél vakken op school dus dan mag het.

    BeantwoordenVerwijderen