11 oktober 2010

Bulk

blog

De oplettende volger is het natuurlijk al opgevallen: mijn boeken-koop-doel is ineens enorm gestegen! Dat ik geen oplettende volgers heb maakt niet uit, dat ben ik namelijk ook niet. Ik wilde het jullie dus gewoon even mededelen aangezien ik mijn doel eigenlijk al bijna voltooid heb, nog maar vijf boeken te gaan. Mij kennende heb ik dat zo voor mekaar, ik moet me nu al inhouden om geen nieuwe boeken te kopen namelijk.

Waar ik deze bulkaankoop ineens vandaan heb gehaald? Van de jaarlijkse boekenbeurs natuurlijk! Een evenement in de Jaarbeurs waar ik elk jaar naar uit kijk, de nerd die ik ben. Elke keer weer kom ik met pijn in m'n armen en schouders, maar met zakken vol boeken thuis en elke keer ben ik weer ontzettend blij met mijn aankopen en geniet ik nog dagen na van dat gevoel. Nu kijk ik ook weer naar m'n boekenplank met een 'yay!'-gevoel van binnen want zo gek ben ik op boeken. Had ik al verteld dat ik later een gigantische boekenkast van muur tot muur, vloer tot plafond, wil hebben? En dan natuurlijk ook alle boeken hebben gelezen, anders is het niet leuk.

In totaal heb ik ongeveer €90 uitgegeven voor achttien boeken, hiervan zijn wel drie kadootjes (inmiddels allemaal gegeven, en allemaal tevreden. Zelfs de persoon aan wie ik War and Peace heb gegeven, een dikke pil van 1000blz. uit de 19e eeuw wat een verschikkelijk boek schijnt te zijn). Maar het leuke is, wat ook het leukste deel is aan de boekenbeurs, dat ik ruim het dubbele heb bespaard. Dus ongeveer €180 bespaard door de boeken op de boekenbeurs te kopen in plaats van op Bol.com (dit is even de makkelijkste maatstaaf, ook al is het lang niet de goedkoopste). Dus om het nog even duidelijker te maken, ik heb voor €90 boeken gekocht die normaal bijna €300 kosten, whiehee! De innerlijke Nederlander (en eigenlijk ook de uiterlijke want stiekem zit er geen buitenlands bloed in, maar het spreekwoord past zo goed bij de Nederlander hè) was erg blij.

Voor de geïnteresseerde hier een lijstje:

I'm the vampire, that's why, Michelle Bardsley
The Gargoyle, Andrew Davidson
The Manny, Holly Peterson
De Dochters van de Beul, Ted Dekker
Hemelse Golven, Pearl Abraham
Een Vreemdsoortig Onheil, Ken Kalfus (Gratis boek)
De Nachtwacht, Sergej Lukjanenko
The Year of Yes, Maria Headley
Grave Sight, Charlaine Harris
Polar Obsession (het foto-boek)
Besluiteloos, Benjamin Kunkel
De verloren dagboeken van Jane Austen, Syrie James
Harry Potter en de relieken van de dood, J.K. Rowling
De Wurger, William Landley
Een Fractie van het Geheel, Steve Toltz

Harry Potter wordt een spaaractie, maar eerst nog maar even deze boeken uitlezen. Alleen Nachtwacht heb ik nu uitgelezen, viel een beetje tegen, maar ach, je kan niet alles hebben. Tegen die tijd heb ik wel weer geld om nieuwe boeken te kopen. En dan te bedenken dat ik nog heel wat andere boeken ook nog heb om te lezen. Ik krijg het nog druk.

PS: Ik typ dit hele verhaal in Word (en publiceer het ook via Word, anders klinkt het nogal dom), hoe vet is dat?!

4 opmerkingen:

  1. Ik moetmoetmoet echt een keer naar die boekenbeurs!!!! Gaaf hee :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad! En ik moet een keer naar die exoknaag! :D Wanneer is 'ie weer? Ik heb een keer opgezocht hoe en wat maar ik word er niet veel wijzer uit -_-

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaaah, de boekenbeurs! <3 Ik voel ieder jaar de innerlijke boekennerd in me weer even opkomen op het moment dat ik die enorme hal vol mede-boeken-nerds binnenstap..
    En leuke boeken heb je gekocht :D 'Im the vampire, thats why' heeft mijn zus er vorig jaar ook gehaald, leuk boek :) The manny schijnt ook erg leuk te zijn, die moet ik zelf nog lezen.
    Is het hele rijtje inmiddels al gelezen?:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb ik dus ook, een hele band met al de boekennerds die daar lopen die precies weten wat je doormaakt en je niet irritant storen zoals sommige niet-boekennerds. Ben je dit jaar ook naar de boekenbeurs gegaan dan trouwens?

    Dat boekje leek me inderdaad heel leuk, hij was ook maar 3eu of zo dus ik kon 'm niet laten liggen. Weer eens wat anders dan een gewone chicklit.

    Ik ben nog niet klaar met het hele rijtje overigens haha. Ik ben nu een beetje die box van m'n verjaardag aan het uitlezen, nog 1,5 boek en dan is 'ie uit (en dan nog 2 andere boeken van die serie die ik nog moet kopen). Ze zijn zo leuk dus ik kan ze nog niet wegleggen haha. Maar na dit halve boek dus komt er wel een boek uit dit rijtje aan de beurt :P.

    BeantwoordenVerwijderen