26 april 2011

Een boekenkast vol


Ondertussen heb ik dit doel al maandenlang gehaald maar door vele andere dingen aan mijn hoofd te hebben heb ik even een stop ingelast in het bloggen. Met dit doel heb ik overigens nog meer andere doelen vervuld, maar stiekem ben ik ze een beetje vergeten op te schrijven. Binnenkort ga ik eens kijken wat ik allemaal af kan strepen en hoeveel geld er eigenlijk in de spaarpot moet (!). 

Aan de titel is waarschijnlijk wel al af te lezen dat het hier om boeken gaat. Doel 57 wel te verstaan waarin stond 25 boeken te kopen. Op de tijd dat ik dit doel opschreef leken het er erg veel en nog best moeilijk, maar op het moment van schrijven zit ik volgens mij over de 40 of 50. Sinds een jaar geleden. 

Lezen is steeds meer een deel van mijn routine geworden en sinds een paar weken heb ik ook met mezelf afgesproken een half uur á een uur per dag te lezen in plaats van doelloos achter de computer te hangen. En op die manier gaan de boeken best snel. De afgelopen twee maanden zijn er zes en zeven boeken (en deze maand hoogstwaarschijnlijk nog één) per maand doorheen gegaan, wat eigenlijk begonnen was door een Nederlands literatuur lijst. Door het opschrijven van de gelezen boeken ben ik zelfs gemotiveerder geraakt om nog meer te lezen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel leuk om te lezen, maar resultaat zien vind ik nog leuker en daarom motiveert het. 

De afgelopen tijd was ik dan ook vele malen op de Emmaus (tweedehands markt) te vinden om koopjes te scoren want een eindeloze portemonnee heb ik dan helaas weer niet. Een boek voor een euro is wel erg aantrekkelijk natuurlijk en als gevolg heb ik nu dan ook een nieuwe kast nodig. Alleen is die ruimte er niet dus wordt het stapelen. Ervan uitgaande dat ik nog minstens een half jaar in deze kamer blijf wonen zal ik mezelf dan naar binnen moeten wurmen maar dat is het waard. Niets gaat er boven een eigen wereld creëren met de hulp van een boek. 

En dan ga ik nu aan mijn dagelijkse uurtje hobbits, dwergen en elven :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten